Alla vet allt, men ingen vet något.

Min dag...

Började med sovmorgon (plus i kanten) för jag skulle inte till Sjukhuset förrän vid elva tiden.
Vi gick in på akuten, pratade med de som var där och blev sedan skickade till barnakuten för att fortsätta vidare till dagsjukvården...

När jag väl kommit till rätt plats fick jag på mig ett emla plåster (bedövningsmedel) och fick vänta en timme.
De placerade mig i ett rum där jag fick vänta, gott om länge kom läkaren. Jag fick lägga mig i fosterställning och medan den ena läkaren fixade min rygg, fixade den andra med min hand.

När dom tagit blodprovet ur handen var det ur världen. Nu skulle det riktiga hända...
Dom tog ett ryggmärgsprov på mig, vilket innebär att man går igenom kotorna, ja jag vet inte riktigt. Ont gjorde det i alla fall! Kändes som hela mitt inre skakades om, kan inte riktigt förklara känslan.
Där fick jag ligga i en timme, med en spruta i ryggen för att vätskan de ska få ut rinner väldigt långsamt. Varenda sekund gjorde ont.

Efter den timmen fick jag inte röra på mig, jag låg på rygg i två timmar ungefär och tittade på Simpsons! Låter roligt, men väldigt tröttsamt...
På något sätt tar dom vätska från hjärnan genom ryggmärgen, så när man står upp för länge får man en jävla huvudvärk. Så har legat hela långa dagen.

Förhoppningsvis mår jag bättre imorgon, måste till skolan.
Och lite på mig, längta inte efter ett ryggmärgsprov!


Fick ett fint plåster i alla fall!
Fick faktiskt en biobiljett och ett menypaket också :)



Denna bilden är till Sandra, för hon ville ha fler bilder på min blogg!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback