Dag 8 – Mitt/mina syskon

Jag har två syskon.
En lillebror på 14 år (96a) och en storebror som fyller 21 snart.

Min lillebror är en typisk tonårskille som bara sitter vid datorn, dampar lite då och då men kan vara så sjukt snäll också. Det går lite i vågor med honom...
Han är född döv men har opererat in en magnet i huvudet så han har något som heter cochleaimpantat (CI), det gör att han kan höra normalt. Men vid regn eller vatten måste han ta av dom och då hör han absolut ingeting.

Min storebror och jag har inte samma pappa, men han har levt med min pappa hela livet så vi är som riktiga syskon.
Han är lastbilschaufför och har precis startat ett eget företag med min pappa 'Björkåkra gård och transport'.
Det har inte riktigt kommit igång än men han älskar det han gör och kommer kämpa för att få det att fungera.
Han har alltid tagit hand om mig, han har lärt mig slåss eftersom han ganska ofta brukar hoppa på och slå mig! Men jag har lärt mig att försvara mig själv och det tackar jag honom för!

Jag och Pontus Lundahl


Linus Lundahl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback